Monday, October 25, 2010

Udang Hitam vs Udang Merah


Bismillahirrahmanirahim..

Syukurku kehadrat Allah s.w.t di atas kemudahan yang diberi untukku dalam meniti hari yang penuh liku-liku dan onak duri...Allahuakhbar..

Uhm hari nih aku bertugas jam 9:00 pm..so ,banyak masa yang ada dihabiskan di teratak sekilau... hari nih aku terasa nk masak lauk udang..tapi nak masak ape ye?? uhm...memandangkan gaji bulan ni tak masu lagi so, makan pom kena berjimatlah...hehe..maklumlah orang bujang...huhuhuu..
So, aku batalkan niat nak makan udang dan tukar menu kepada paprik..uhm best jugak kan! hehe..

Cerita pasal udang...
Teringat aku pada adik2 aku..Adik ada & adik wawa..hehe..Satu hari tu, dorang beria-ria nak makan udang masak merah...waktu aku baru bertatih nak belajar memasak..maklumlah aku anak pertama dalam keluarga dan menjadi tanggungjawab aku untuk berkorban masa sedikit menyediakan juadah untuk ahli keluargaku..( bunyi cam baik je..hehe)..
So, nak dipendekkan cerita, aku pun suruhlah diorang berdua nih pergi kedai untuk beli udang tersebut, yela kalau aku pergi keje kat dapur tak settle lagi.. Diorang berdua ni sama-sama takut naik motor, tapi nak seribu daya tak nak seribu dalih kan..So, diorang kuatkan diri diorang untuk mendapatkan udang idaman mereka..hhehe..
Selepas10 minit diaorang pergi, telefon aku menjerit nyaring...terteralah name adik wawa,
aku cepat2 angkat takut terjadi pape kat diaorang nanti aku yang dapat "kerepek pedas"..huhu..
Perbualah aku dan adik:::

Aku: Hello, assalamualaikum...nape motor mampus ke??

Adeq wawa: waalaikumussalam, taklah along..

Aku: Habis tu kenapa?? Udang ada tak?

Adeq wawa: Tu lah masalahnya, udang takde la along..

Aku: ish2 takkan lah takde,cuba tengok betul2..

Adeq wawa: Ada tu ada...

Aku: uhm...( dok pikiaq)...sekejap ada sekejap takde...sebenarnya udang tuh ada tak??

Adeq wawa: ada tu ada...tapi bukan udang yang along nak...udang nih colour hitamlah along...
Along nak colour merah kan...?? ( dengan serius dia bagitahu aku)

Aku: ( gelak bagai nak rak) hahahahhahaha!!!

Adeq wawa: ( dgn nada merajuk) org cakp betul2 la...dia gelak lak..udang warna merah takde warna hitam je ada.. nak tak??

Aku: hahaha~ menymbung ketawa jahat ku lagi..(ish2 x baik betul..somiey deq)ok beli jerk! nanti kita warnakan dia jadi merah yer!

Adeq Wawa: ish along nih tak habis- habis lagi nak kenakan orang..tengoklah tak percaya udang tu warna hitam! weekk! K! Assalamualaikum!

Selepas 10 minit, diaorang pun balik membawa udang yang warna hitam tuh...aku tersenyum sendirian yela, mengenangkan kisah lucu diorang..huhuhu..Aku pun masaklah udang yang warna hitam tu dan mengubahya jadi warna merah!! jeng2xx!!!

udang masak merah..yummy...


Udang yang tak masak lagi..

So, tamat suda cite aku pasal udang hari nih..hehe..untuk adik2 aku..jangan marah daa kongsi cite nih..heheh...Sebab aku sayang korang and aku abadikam cite ni kat blog agar jadi kenangan wat kita semua...hehe~~ Udang memanglah hitam sebelum dimasak..hehe...

p/s: Aku doakan korang berjaya semua walau dimana korang berada...hehe...
Adik Wawa:: kini menetap di Plymouth, United Kingdom dan akan bergelar seorang guru BI dalam masa 4 tahun lagi (I/Allah biiznillah ) ...

Adik Ada:: kini berada di UiTM Puncak Alam dalam bidang Dip.Cara Pulih kerja ( Occupational Teraphy)

Semoga korang terus ke peringkat yang lebih tinggi..Amin...

No comments:

Post a Comment

Suka x blog Jiddan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...