Saturday, August 15, 2009

Sekitar Hari Tua ku...


Bismillah.... Alhamdulillah...bersyukur aku ke hadrat Illahi dgn limpah kurnia-Nya...diberi-Nya aku kesempatan untuk aku bernafas dan menyedut O2 & CO2 kat alam fana ini...Maha suci ya quddus...hari nih...genaplah usia aku...2o tahun...upenya dah tua aku nih...bile masuk angka 2...makin byk yg aku pikirkan....Tp ape yg aku pikir??? aku hidup untuk pe?? belajar ke?? main?? makan,minum,tidur,keje, atau ape??? Aku buntu.... X sedarkah akau?? bahawa aku hidup kerana-Nya...kerana Allah yg meminjamkan aku nyawa...untuk bertandang di rahim bonda selama 9 bulan 10 hari...namun terfikirkah aku?? bahawa...aku lalai...lara...dek kerana jahilnya aku....Sepatutnya aku bersyukur hidup di bumi ini...sebagai seorang hamba kepada pencipta yg Esa...Alhamdulillah...Namun,seringkali aku terkandas dek kerana mengikut hawa nafsu...hasutan Mr.s....y??y?? 19 tahun aku hidup dalm keadaan lalai...leka dgn nikmat dunia...tanpa bekal untuk aku ke akhirat....ya Allah...hinanya aku...lemahnya aku...ya Allah...masukkanlah ke dalam pintu kebenaran..dan keluarkanlah aku melalui pintu kebenaran jua... Ya Allah, berikanlah aku petunjuk dan hidayah-Mu..Agar aku bisa bernaung dibwh rendang pohon taqwa & iman...ya Allah....seandainya selama ini aku gagal menjalani tangunggjawab aku sebagai hamba, anak kepada umi wa abi dan sebagai seorg pelajar serta musafir yg x punyai apa2 di Bumi-Mu ya Allah, kembalikanlah ke jalan yg engkau redhai...luaskan pitu hatiku untuk terus sujud dan mensyukuri nikmat-Mu...agar aku tidak tersungkur di bumi yg fana ini...ya Allah...sesungguhnya...aku memerlukan bantuan mu...Hanya kpd Engkau aku memohon dan mengharap ya Allah.... ya Allah... kau berilah aku peluang untuk aku berubah agar aku bisa menjadi yg lebih baik dr diri aku sekarang...Kau perkenankanlah hamba-Mu ini ya Allah...Amin... di sekitar hari lahirku kali ini...aku terasa begitu terasing...mungkin kerana dosa2 semalam...kenapa baru kini aku hdk menyesal??? Ia...tapi kenapa??? biarlah ia menjadi persoalan.. Namun Allah itu maha Berkuasa...di sebalik rasa itu masih terselit secebis sinar mantari dan secarik cahaya kebahagiaan...masih ramai yang mengingati aku...Alhamdulillah...terima ksih ya Allah di atas kasih sayang-Mu...Moge aku sentiasa di bawah naungan-Mu....Amin... Sejak selm aku h/fon aku berbunyi dek kemasukan sms dari sahabat2 aku...wish bestday...hehehe...ingat jugak korang kat aku ek...Thanks 4 Dayah, Adeq, kaer,Hanif, dira, suma,teha,adeq are da, zura,A.sham & k.u...uyah..k.m..n aynaa...dilla...kina...k.na..k.lin..elly..n semualah...yg wish aku...huhuhu...tahnks bebnyak...maaf kepada insan yg aku terlupe letak name...Time kasih buat Umi wa abi yg sanggup berkorban demi sebuah kehidupan seorang anak yg dahagakan kasih & sayang umi wa abi...Semoga kalian sumer dirahmati Allah... aku dapat pooh...suke ngat...my feveret kartun...y aku minat ngat nga pooh??? ye aku suke nga kisah persahabatan pooh.eeyore & tiger..heehehheh~~ like a children aku kan?? tapi juz minat...boleh ek?? Thanks untuk semua...huhu...aku dh x hipervebtilasi...borng refleksi aku dah siap...note orthopedic aku dh catit...alhamdulillah...namun satu agi... diari hidupku x sentuh agi heheh~~maaf ye teman....Nice day today walaupun tiada sambutan namun doa dari umi wa abi n sahabat2 sekalian menyebabkan terus bersemangat untuk melewati usia 20-an...inilah serba sedikit ttg hari ulangtahun aku yg ke-20........




No comments:

Post a Comment

Suka x blog Jiddan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...