Tuesday, September 21, 2010

Mencari Ketenangan Yang Hilang

Bismillah...

Aku tersedar dari lamunan mimpi
Aku terjaga dari lena yang panjang
Aku tersentak dari lagha yang singgah
Aku terkapai-kapai mencari sinar Cinta-Nya
Apakah masih Dia mahu menerimaku...
Setelah aku berpaling dari-Nya

Ya Allah...
Mampukah aku meraih cinta-Mu??
Rindu pada-Mu bertandang lagi..
Namun hati ini seperti diganggu..
Bayang-bayang dosa yang silih berganti..

Ya Allah..
Hadirkanlah cinta-Mu padaku..
Agar aku meraih sedikit kebahagiaan..
Ketenangan di hati yang tercalar..
Lewat hari aku menanti lagi..

Hari ini...aku menangis lagi..
Mencari-cari...dimanakah aku berada..
Dilandasan-Nya..atau sebaliknya..
Aku termenung sejenak..

Tercari-cari dimana bibit-bibit cinta-Nya
Menggubah bunga-bunga doa..
Agar Dia menerimaku..
Agar aku sentiasa dijalan-Nya...

Ya Allah...
Terimalah rintihan dari hamba-Mu yang kerdil ini...
Diri ini sentiasa menanti cinta-Mu...
Walau pahit harus kuhadapi...





No comments:

Post a Comment

Suka x blog Jiddan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...