Friday, August 6, 2010

~~sOuL oF JiDD@N~~

Assalamualaikum...Selamat Tengahari semua....

Alhamdulillah...Syukur pada Allah s.w.t kerana telah memberi kesempatan pada sirrul untuk terus mencoret 1001 cerita kat blog ni...Rasanya dah lame aku x men"update" blog nih..maklumlah "a little bit buzy" sekarang nih...uhm...Pejam celik pejam celik dah masuk dah 36hari aku bergelar seorang pekerja ( staff) di ________ hospital.. kadang-kadang rasa cam x percaya je aku dah keje... Rasa cam baru semalam habis belajar..

Memulakan sebuah perjalanan dalam mencari rezeki, rasa bagai suatu yang asing pada diri aku,namun itu sudah satu ketetapan...realiti kehidupan yang harus aku jalani..Untuk menyesuaikan diri kat tempat baru bukan semudah "ABC"..Nak kenal hati budi org, nak menjalankan tugas sbg MA, nak kenal seluruh sudut hospital alamak sume kene korbankan rasa malu, rasa sakit hati, rasa marah & segala-galanya.Dulu masa belajar sume kita buat bila orang suruh. Tapi, sekarang semua kita kena "decide" sendiri.

Kerja ikut shift ( pagi, petang, malam) uhm pertama kali aku keje malam, debaran kian terasa, maklumlah takut bila "patient" datan g ketuk pintu pagi-pagi buta..(huhuhu)..Firasat aku betul bila satu pagi tuh aku terima pesakit umur 10/12 ( 10 bulan) uhm Diagnos Bronchiol Asthma..Memandangkan temperature 39'c so kenalah admit ward..Lungs Ronchi & wheezing dapat didengari..Aku ingatkan cabaranku berakhir disini, namun keesokan harinya jam 5:00pagi..Sedang aku dalam keadaan mengantuk tersengguk2 di meja..Telefon berdering..Kring..Kring,.Rupa-rupanya husband patient telefon bagitahu isteri dia "palpitation" then aku bergegas turun ke A&E pt k/c of Thyroxtoxicosis.. HR dia 130/min..uhm dia kelihatan lemah.. aku manjalankan tugas aku apa yg patut dan meng"inform"kan pada seniorku.huhu.. Maka bertambahlah seorang lagi pesakit kat wad..huhu..

Pengalaman keje kat cnih akan sentiasa terpahat kat hati..huhu...(camlah nak kuar dah)..
Paling aku x boleh lupa bila aku pernah kena marah kat patient..huhuhu..sedey.....tapi aku kene marah bukan silap aku tapi dia sndiri punya silap...whateva "cUstomer is always right"huhuuhu.. Tapi paling bez dapat cuti..huhuhu!

No comments:

Post a Comment

Suka x blog Jiddan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...