Friday, March 5, 2010

~~Basic Life Support 26 & 27 Februari 2010~~


Bismillah.....

Anyonghaeseyo everyone!! alhamdulillah... syukur ke hadrat Illahi di atas segala Nikmat & kurnianya....

Uhm... dah lame asenye x mengupdate blog nih...huhuhu...Maklumlah masa semakin terhad untuk sume nih.... Kini, tinggal 3 bulan sje lagi aku akan menamatkan pengajianku... uhm..sekejapnye mase berlalu... pejam celik pejam celik dah hampir 3 tahun aku belajar kat Kolej Islam Sains & Teknologi......... Suka duka kat cnih tersimpan rapi kat lipatan memori aku...lalalaala~~ 25-02-2010 hari khamis... aku telah menamatkan latihan klinikal aku di Hospital tanah merah...Selama 2 bulan aku kat sanew... pelbagai ilmu baru aku belajar n aku dapat kat sana............ unit kecemasan, dewan bedah & dewan bersalin...........uhm nice memories......hehehe~````

Berbalik kepada tajuk di atas.......... uhm...basic Life support??? ape erk??? kami selaku Pelatih Penolong Pegawai perubatan diwajibkan menjalani kursus nih coz ye merupakan Kokurikulum kami sebelum kami masuk ke area pekerjaan sebenar........huhuhu..bunyi cam mencabar gak..huhuhu........... After aku tinggalkan redland world dengan linangan airmata ...hahaha...chewah! jiwang la plop...... Fly away...........balik kolej.......

26-02-2010 ( Jumaat ).....

Uhm....hari nih hari yang dituggu2....tunggu ke?? hahaha~~ berdebar? takut? uhm sumer ade......walaupun hari nih juz dengar ceramah tentang cardiopulmonary Resuscitation ( CPR) & chocking baby dan orang dewasa......ceramah nih disampaikan oleh Dr.Razak dari HRPZ 11...uhm bez jugak ceramah yang disampaikan..banyaklah inp[ut aku n fren dapat...alhamdulillah......walauun mata ini sekali sekala tertutup...hehehe... Alhamdulillah aku dapat tangkap ape yg disampaikan........ Erm... x lupe jugak LP kesayangan dak2 nih yang turut serta ialah En.Awe!!!! Antaranye lagi En.Aswadi, En. Fakharuddin and En.Hasmawawi n selaku Lecturer kat KIST.... En.Taib, En.Zaidi, En.Rahimuddin, En.Isma, En.Samah & En.Baha...yang turut mejayakan program nih.........uhm hari nih kene belajar camne nak wat CPR n Chocking yang betul...uhm banyk benda yang melucukan kat cnih...hahahha~` membuatkan aku n frenz x kering gusi..........uhmnampak senang nak wat CPR tapi hakikatnye.......susah! waaa~~~~~~~~~~~~Nampaknye aku x sempat nk mengupload photo kat cnih..t aku uploadkan di cont.....

No comments:

Post a Comment

Suka x blog Jiddan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...