Tuesday, October 25, 2011

Think Positive

Bismillahirrahmanirrahim...

Dengan nama Allah yang Maha Penyayang lagi Maha Pemurah....

Think positive??? Apa yang positif tu?? Amal?? Fikiran?? Perasaan?? Emosi??

Ok..hari nih saya nak kongsi sedikit cerita pasal "Berfikiran Positif"...




Al-maklum semalam saya ada terbaca " Inilah Kelebihan Solat Subuh" dalam majalah SOLUSI Isu No.36 ditulis oleh Pahrol Mohamad Juoi... Di situ, beliau ada menulis tentang kelebihan-kelebihan apabila kita bangun awal dan mengerjakan solat subuh di awal waktu...dan tidak menyambung tidur lagi setelah mengerjakan solat subuh...

Saya tertarik dengan ulasan beliau
10 minit seaik sahaja bangun daripada tidur sangat menentukan kecemerlangan pada hari tersebut. Oleh sebab itu, perlu diisi sebaik-baiknya dengan perkataan,perbuatan,perasaan dan fikiran yang baik-baik...


Alhamdulillah...saya terjaga di awal pagi... dan saya cuba amalkan apa yang ditulis oleh beliau iaitu harus berfikiran yang baik-baik setelah bangun daripada tidur...Insya-Allah hari itu akan menjadi hari yang terindah dalam hidup kita...Alhamdulillah..saya berjaya...membuang fikiran-fikiran yang tidak elok...biasa lah...saya manusia biasa...yang tidak terlepas daripada melakukan kesilapan...

Ternyata! Hari ini adalah hari terindah buat saya...Allah memberikan saya kemudahan dalam melakukan setiap tugasan yang diberikan oleh Ketua Jabatan saya..



إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan.

So, mulai hari nih kita bangun pagi-pagi...pasang niat elok2x... fikirkan hal2 positif2xx...Moga Allah mempermudahkan segala urusan kita pada hari tersebut dan seterusnya... Yeay!! Think Positive! Be Positive!!

No comments:

Post a Comment

Suka x blog Jiddan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...